De dagen worden alweer langer en het honk- en softbalseizoen is gelukkig ook weer begonnen. De zaaltrainingen in Sandestein en pitcher/catchertrainingen in Beinsdorp zijn al weer een paar weken aan de gang. Ook wordt onder leiding van Marco Meeuwese van Move to Improve op de dinsdagavond weer getraind aan de kracht en conditie van onze senioren.
Onze wedstrijdsecretaris Kees Krom heeft alle teams ingescheven en een oefenprogramma in elkaar gezet. De poule-indelingen verwachten we deze week.
Verschillende commissies zijn al weer druk met het inplannen van verschillende activiteiten en evenementen voor het komende seizoen.
De Nederlandse honkbalwereld
In december is het nieuwe bestuur aangetreden van de KNBSB. Zij gaan zich de komende tijd richten op nieuwe plannen voor zowel de breedte- als de topsport. Ze zijn bezig met NOC-NSF om de A-status voor de honkbal weer snel terug te krijgen. Mogelijk is de komende Haarlemse Honkbalweek al een eerste mogelijkheid. De kaarten voor de honkbalweek zijn inmiddels al in de verkoop. De bondsbijdrage is overigens wel omhoog gegaan wat wij ook moeten gaan doorberekenen in onze contributie. Verder is het teruglopend ledenaantal van de afgelopen jaren een punt van zorg. Dit vraagt om nieuw beleid.
De clubs is ook gevraagd om met plannen te komen en (meer) samen tegaan werken met andere verenigingen.
Voor de jeugdleden (8 tot 15 jaar) zijn er in januari en februari Team Kingdom Honkbal clinics door het hele land. Zie de website www.KNBSB.nl voor meer informatie. 11 februari is er bijvoorbeeld een clinic by Alphians en kan je honkbaltraining krijgen van internationals zoals Tom de Blok, Shairon Martis of Mike Groen. Aanmelden kan via de site van Alphians.
Alle teams in 2024
We gaan dit jaar honkbal spelen met de volgende teams, 1x beeball, 1x U12, 2x U15, 1x U21 en 2 seniorenteams (U70). Softbal heren houdt 3 teams. Softbal dames krijgt 2 teams en de softbaljeugd gaat met Flying Pioniers spelen in 3 teams (U12, U15 en U21). Het kader en de begeleiding van de teams is nagenoeg rond. We zijn aan het puzzelen met de trainingsschema’s zodat iedereen straks ook 1 of 2 keer per week
buiten kan gaan trainen. Hierover komt informatie van de teambegeleiders.
Vriendenloterij
Op 11 december heeft een team van vrijwilligers onze leden gebeld met het verzoek om mee te spelen met de Vriendenloterij. Vennep Flyers is een samenwerkingsverband aangegaan met de Vriendenloterij. Door alleen al het organiseren van deze avond hebben we als club 1000 euro gekregen. Daarnaast hebben we 23 nieuwe loten verkocht en verwachten we dat er 40 meespelende loten gekoppeld zijn aan de VF. Als zij blijven meespelen betekent dat 1080 euro per kwartaal extra inkomsten voor de Flyers.
Hebben we je gemist dan kunt u alsnog gaan meespelen. Als je al meespeelt kun je eenvoudig je lot koppelen aan VF. Dit mag iedereen doen die VF wil steunen, je hoeft geen lid te zijn. Mocht je dus iemand kennen dan kunt u altijd vragen of ze hun lot van de Vriendenloterij willen koppelen aan de VF. Ze hoeven dan alleen maar te bellen met 088-0201020 (keuze 5) en aangeven dat ze hun lot willen koppelen aan de Vennep Flyers met clubcode 21148.
Elk gekoppeld lot (of nieuw lot) betekent dat 40% van de inleg naar de club gaat.
Dat is 90 euro per lot per jaar!!
Evenementen 2024
De inventarisatie van alle evenementen voor het komend jaar loopt op dit moment. Een honkbalkamp voor de jeugd zal gaan plaatsvinden van 5 – 7 april. Maar ook dit jaar komt er weer een bedrijventoernooi, jeugdclinic(s), start up day, openingsday, Scholentoernooi. Als je zelf nog een idee hebt laat het zsm aan ons weten dan kunnen we het ook op de kalender zetten.
Algemene ledenvergadering 2024
Dinsdag 19 maart staat de Algemene ledenvergadering gepland. Locatie Clubhuis.
De benodigde stukken vanuit het bestuur zullen vooraf aan jullie worden gecommuniceerd. Als je graag wil dat bepaalde zaken besproken gaan worden op deze ALV dan graag vooraf een melding naar onze secretaris secretaris@vennep-flyers.nl We zijn nog steeds op zoek naar vrijwilligers. Structureel in het bestuur en commissies maar ook oproepvrijwilligers. Aanmelden kan op de ALV maar kan ook via het bestuur.
Komende evenementen
16 feb: dartavond (kom gezellig langs, ook als je niet wil en kan darten)
09 maart: Start up day
17 maart: Seizoenopening
19 maart: Algemene Ledenvergadering
5-7 april: Jeugdkamp! Honk en softbal
13 april: Start competities
In en rond het clubgebouw
Om straks iedereen weer te kunnen laten genieten op ons geweldige complex zijn er nog wel een aantal zaken die moeten gebeuren de komende tijd. De ground crew (Hasko, Jaap Jan en Cok) komen nog steeds wekelijks bij de club om zaken te onderhouden maar alle hulp en handen (2 linkerhanden zijn ook al goed) zijn meer dan welkom. Markeer ook de datum voor de Start Up Day!
Het schoonmaken en houden van het clubhuis en kleedkamers verdiend ook aandacht. Er komt een goede instructie voor de bardiensten. Het schoonmaken en houden van de clubhuis moeten we ook samen doen. Nu zijn er een paar mensen die dit telkens op zich nemen maar we gebruiken het clubhuis allemaal en deze paar mensen verdienen zeker extra hulp. Er wordt binnenkort een vaatwasser aangeschaft die het voor ons allemaal makkelijker moet maken.
Heb je iets gebruikt? Leg het terug waar het vandaan komt! Zowel binnen als buiten. Is het vies geworden? Maak het schoon! Kan het niet meer worden gebruikt? Gooi het weg en meldt het!
Vanuit de bestuurskamer:
Het afgelopen jaar was een meer dan geslaagd seizoen. We willen er alles aan doen om dat ook de komende seizoenen wederom te laten lukken. Er wordt nu onderzocht of verlichting van het hoofdveld haalbaar is. Hier komen we in de Algemene ledervergadering op terug.
Naast plannen voor ledenwerving zijn er ook plannen om extra activiteiten te organiseren voor onze eigen leden. Het succes van de club en de evenementen valt of staat echter wel bij onze vrijwilligers.
Succes met de seizoen voorbereidingen en tot gauw.
Groeten
Bestuur Vennep Flyers